#1 2009-04-20 20:55:55

Komando

http://img17.imageshack.us/img17/3339/headadmin.png

status szymon96
339897
Zarejestrowany: 2009-03-17
Posty: 117
Nick na plemionach: Komando131

Need For Speed

The Need For Speed- 31.08.1995
Pierwsza pozycja tej serii. Charakteryzowała się perfekcyjną jak na ówczesne czasy grafiką, dźwiękiem i grywalnością. Samochody wyglądały jak samochody a nie jak prostokąty przemieszczające się na walcach, na drodze pozostawały ślady opon, widok z kokpitu był dopracowany (zdjęcie prawdziwego kokpitu), nawet bitmapa zmieniała się kolorystycznie (np. przy wjeździe do tunelu). W grze nie można było jechać do tyłu (tzn. można było, lecz kamera uporczywie „wyskakiwała” z wnętrza samochodu i wpatrywała się w dalszą część trasy za każdym razem, ilekroć chcieliśmy sobie zawrócić, więc jazda do tyłu wyglądała tak, że oglądaliśmy przód naszego samochodu i jechaliśmy całkiem na ślepo). Była również policja, można było dostać ostrzeżenie, lub mandat za przekroczenie prędkości. Dwa mandaty oznaczały koniec wyścigu. NFS był jedną z pierwszych gier, gdzie dorzucono do skrzyni wsteczny bieg (wcześniej jeździło się tylko do przodu). Do tego świetne filmy i zdjęcia prezentujące samochody. Ta gra to był przełom. W wydanej później wersji SE (Special Edition) zmieniono wygląd głównego menu i dodano trasę.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed II-21.05.1997
Ta gra bardzo różniła się od poprzednika. Przede wszystkim postawiono na arcade. Wszystkie trasy były zamknięte (jeździło się w kółko), model jazdy zupełnie arcade’owy (choć w menu był wybór - arcade, simulator, zmieniało się naprawdę niewiele). Pędziło się ponad 350 km/h i spokojnie można było wchodzić w każdy niemal zakręt. Na uwagę jednak zasługują filmiki i zdjęcia prezentujące samochody. To istne arcydzieło. Nowością był też tryb split-screen. Wersja SE oferowała nowe trasy i samochody (jeśli się nie mylę) oraz obsługiwała 3dfx, co nadało grafice zupełnie inny wymiar. Na uwagę zasługuje również muzyka jaką słyszeliśmy na trasach (zwłaszcza w SE). Ci, co grali, wiedzą o czym mówię .

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Need For Speed III: Hot Pursuit-10.10.1998
Ta gra okazała się hitem! To przełomowa gra w całej serii. Wspaniałe trasy, jeszcze bardziej realistyczne samochody no i pościgi policyjne. NFS3 miał grywalność, jaka nie śniła się poprzednikom, spędzało się przy tej grze całe noce walcząc na split-screenie z kolegami. Gra umożliwiała bowiem wcielenie się albo w policjanta albo w kierowcę wyścigowego. Dostawało się mandaty, policja ustawiała blokady oraz kolczatki. Gra umożliwiała również ciekawe możliwości wyboru tras - wybieraliśmy noc/dzień, pogodę - bezchmurnie/deszczowo. Wiele różnorodnych kombinacji sprawiało, że gra się po prostu nie nudziła. Dzięki 3dfx mieliśmy odbijające się nocą na skalnej ścianie obok drogi światła policyjnych kogutów, a dźwięk stereo sprawiał, że pędzący radiowóz słyszalny był z lewej lub prawej strony. Gra była dość dobrze dopracowana pod względem samochodów - np. zmiana skrzyni biegów w Chevrolecie Corvette z manualnej na automatyczną powodowała, iż auto miało 4 a nie 6 biegów do przodu - czyli realnie. Gra umożliwiała też dogrywanie samochodów co zaowocowało powstaniem niezliczonej ilości aut stworzonych przez użytkowników.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed Road Challenge (High Stakes)-16.06.1999
Ta gra to przykład, jak zarabiać pieniądze najniższym kosztem. To po prostu NFS3 po lekkim „liftingu”. Zmieniono trochę engine gry - pojawiły się przezroczyste szyby w samochodach i kierowca, który ruszał głową podążając za myszką w menu, lub za nadjeżdżającymi z przeciwka samochodami na trasie. Gra wprowadziła również aktywny kokpit - nie było to dołożone zdjęcie z ruchomymi wskazówkami i kierownicą jak poprzednio, ale renderowany całkowicie kokpit, który ruszał się podczas jazdy po wertepach, pozwalał rozglądać się dokoła, etc. W grze po raz pierwszy w serii zastosowano model uszkodzeń (był dość słaby, jednak należy mu się plus) oraz tryb kariery - kupowaliśmy samochód, wygrywaliśmy wyścigi a za zarobioną kasę można było zmodyfikować wóz o kolejny „stage kit” lub kupić nowy (wyższej klasy) potrzebny do uczestnictwa w kolejnych wyścigach. Dodano nowe trasy, zmieniono trochę stajnię samochodów. Ot, taki lifting.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Need For Speed Porsche 2000 / Porsche Unleashed-23.03.2000
W tej grze śledzimy historię pojazdów ze stajni Porsche począwszy od 1950 roku do 2000. Ta gra jest najbardziej zbliżona do symulatora jazdy. Model jazdy jest najbardziej zbliżony do rzeczywistości, uszkodzenia najlepsze w całej serii NFS - graficznie może nie do końca (nie był to Colin McRea, nie dało się np. oderwać spoilera) ale pod względem wpływu na zachowanie się samochodu były świetne - wystarczyło lekko uderzyć przodem przy prędkości powyżej 50 km/h w przeszkodę, aby skutki znoszenia na którąś stronę były na tyle uciążliwe, że dalsza jazda stawała się bezsensowna. Gracze szybko nauczyli się, że używanie hamulca jest bardziej opłacalne niż obijanie się o boki trasy. Zrezygnowano z ustawiania opcji dzień/noc oraz pogody i długich świateł - były tylko światła włącz/wyłącz, ale mieliśmy za to kierunkowskazy, światła awaryjne. Dynamiczny kokpit został ulepszony. Tryb kariery był bardzo rozbudowany - można było kupować wiele części, z których każda znacznie wpływała na zachowanie się pojazdu na drodze. Ostatecznie zrezygnowano z trybu split-screen (sieci LAN oraz gra online były już dobrze rozwinięte).

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed Motor Cities Online-2000
Ta gra jest zdecydowanie najmniej znana wśród polskich graczy. Dlaczego? Dlatego, iż jak sama nazwa wskazuje, grało się w nią online, a w 2000 roku niewiele osób mogło się pochwalić dostępem do internetu, a co dopiero wystarczająco szybkim dostępem, aby grać na serwerach EA (które notabene dziś są już zamknięte więc gra ta po prostu umarła). Umożliwiała nam wyścigi w amerykańskich samochodach lat 50-80. Spotykano się w wirtualnych zajazdach i tam wyzywano przeciwnika, z którym potem organizowało się wyścig. Można było również kupować części, samochody, etc. Wszystko działo się na żywo w wirtualnej rzeczywistości.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed Hot Pursuit II-23.10.2002
Moim zdaniem to najmniej udana gra serii. Mimo iż graficznie i dźwiękowo stała na najwyższym poziomie (nadal zresztą wygląda naprawdę ładnie) to poza wrażeniami estetycznymi nie oferuje zupełnie nic. Jeździmy po przydługawych i nudnych trasach cukierkowymi samochodzikami, które nie wiadomo jak zareagują kiedy każemy im skręcić. Model jazdy jest totalnie niedopracowany, mimo iż jest to arcade! A policja, która miała nawiązywać do swojego wielkiego poprzednika jest po prostu żałosna. Radiowozy przyspieszają z miejsca do prędkości mijającego ich gracza (nawet 250 km/h) w około 2 sekundy, a policyjny helikopter zrzuca coś w rodzaju płonących beczek na trasę przed nami, w które jak wjedziemy to wybuch przewraca nasz samochód. Kto to w ogóle wymyślił? Kariera jest arcynudna. Po prostu dwa drzewa - wyścigi i pościgi. Każde zawiera określoną ilość wyścigów, które nie różnią się miedzy sobą niczym oprócz samochodu i trasy. Radzę tą część omijać szerokim łukiem, naprawdę to całkowita wpadka EA.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed Underground-18.11.2003
Nadszedł film “Szybcy i Wściekli”. Nadeszła moda na tuning i nocne, nielegalne wyścigi podrasowanych samochodów. Zatem musiał nadejść również i nowy NFS uwzględniający to wszystko. Tak więc dostaliśmy zatłoczone miasto, tłumy młodych ludzi na ulicach i samochody tylko czekające aby powkładać im pod maskę najnowsze części oraz poobwieszać różnymi zderzakami i pomalować w swoim stylu. Gra spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem graczy - to po prostu było to, czego wszyscy pragnęli. Aby ścigać się swoim golfem czy hondą po ulicach miasta, zdobywać reputację i zarabiać pieniądze, modyfikować samochód etc.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed Underground 2-12.11.2004
NFS U odniósł tak duży sukces, że EA ochoczo wzięło się do pracy i niecały rok później dostaliśmy NFS U2. Tematyka gry pozostała ta sama, jednak zmieniło się całkiem sporo. Po pierwsze pojawiła się możliwość swobodnej jazdy po mieście, zwiedzania, przygodnych wyścigów, jazdy do sklepu po części, do salonu po nowe auto - to wszystko było czymś czego znów wszyscy chcieli. Po drugie, znacznie zwiększyła się liczba dostępnych modyfikacji dla każdego samochodu. Pojawiły się również półciężarówki SUV. Minusem był fakt, że nie dało się szybko dojść do wybranych wyścigów - trzeba było je znajdować w mieście, a nie wszystkie wyświetlały się nam na mapie. Można było do nich wrócić szybko z menu, ale dopiero po przejechaniu danego etapu gry. Niektórzy mogą powiedzieć, że to akurat było plusem, jednak myślę ze lepiej rozwiązano ten system w następnej odsłonie NFS, gdzie mamy do wyboru, albo szukać po mieście wyścigów, jeśli to nasza pasja, albo po prostu uruchomić je z menu aby nie tracić czasu na dojazd do nich.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Need For Speed Most Wanted-16.11.2005
Najnowsze dziecko ze stajni EA. Ta gra to pomieszanie obowiązującego aktualnie trendu nielegalnych wyścigów miejskich z początkowymi grami tej serii, czyli jazdą ekskluzywnymi i bardzo drogimi samochodami. No i dołożona jest do tego policja, która czuwa nad spokojem w mieście. Zrezygnowano z wielu możliwości tuningu samochodów (nie można już zmieniać osobno zderzaków, lusterek, malować każdej części, czy też położyć kilku warstw winyli) przez co gra na pewno jest mniej atrakcyjna niż U2 dla ludzi lubiących przerabiać swoje samochody, ale daje w zamian możliwość pojeżdżenia drogimi sportowymi samochodami jak Lamborghini, Porsche, Mercedes, etc. Szkoda, że nie ma żadnego Ferrari, ale znając dzisiejszą politykę firmy Ferrari wiemy, iż bardzo niechętnie sprzedaje ona licencje komukolwiek na cokolwiek związanego ze swoją marką; więc nie dziwi mnie zbytnio nieobecność tej firmy w grze. Policja jest bardzo dobra, pościgi bywają naprawdę emocjonujące, po prostu wreszcie ktoś się zastanowił jak to powinno wyglądać, a nie wypuścił kolejnego bzdurnego Hot Pursuit’a, gdzie policja nie wiedziała sama po co istnieje w wirtualnym świecie gry. Oczywiście gra nie ma samych plusów, jednak jest na pewno warta polecenia.


Z niecierpliwością oczekujemy na następne części serii Need For Speed.

A oto mój osobisty pomysł na grę, która posiadałaby najlepsze cechy poprzedników (nie mówię o grafice, dźwięku etc., gdyż te rzeczy zmieniają się z biegiem czasu wg dostępnej technologii):

TNFS + TNFSSE - otwarte, długie i malownicze trasy, mechanizm zmiany biegów na automatycznej skrzyni (pozwalał na przechodzenie R-N-D, co umożliwiało np. bezproblemowe wrzucenie luzu podczas jazdy na 5 biegu).
NFS2 + NFS2SE - filmy i zdjęcia prezentujące samochody, cała baza danych o nich
NFS3HP - klimat, pościgi policyjne, wybór dzień/noc, wybór pogody
NFSRC - aktywne kokpity (podświetlały się zegary po włączeniu świateł, czuć było wertepy)
NFSP2000 - model jazdy, kariera, kierunkowskazy i światła awaryjne, klimat
NFSMC - możliwość szeroko rozbudowanej gry online
NFSHP2 - nie ma żadnej rzeczy z tej gry, którą chciałbym widzieć ponownie.
NFSU - nie regenerujący się w dziwny sposób podtlenek azotu
NFSU2 - otwarte miasto, masa części do wyboru i ogromne możliwości modyfikacji aut, hamownia
NFSMW - pościgi policyjne (choć sądzę, że można byłoby je jeszcze ulepszyć).

Mam nadzieję, że przybliżyłem nieco historię całej serii, a młodszych graczy, którzy nie znają „dziadków” dzisiejszych NFS-ów zachęciłem do sięgnięcia w wolnej chwili po starsze pozycje.


Źródło: http://www.needforspeed.pl


Jakiś problem?? Pisać na pewno go rozwiąże. xD //Jeżeli nie odpisuje piszcie do Icceman On też chętnie pomoże xD

Offline

 

#2 2009-04-24 17:00:25

Gerrard

http://img15.imageshack.us/img15/8576/userw.png

Zarejestrowany: 2009-03-17
Posty: 34

Re: Need For Speed

ale sie komando rozgadał;P

Offline

 

#3 2009-04-24 21:06:01

Komando

http://img17.imageshack.us/img17/3339/headadmin.png

status szymon96
339897
Zarejestrowany: 2009-03-17
Posty: 117
Nick na plemionach: Komando131

Re: Need For Speed

staram się coś robić na forum ale nie bardzo wychodzi... mało kto zagląda


Jakiś problem?? Pisać na pewno go rozwiąże. xD //Jeżeli nie odpisuje piszcie do Icceman On też chętnie pomoże xD

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.czternastka.pun.pl www.rawsmackdown.pun.pl www.lesnictwo.pun.pl www.figodesign.pun.pl www.naruto13sasuke13sakura.pun.pl